Uutisia Keski-Suomesta

Säänkestäviä terassikalusteita, eristeitä ja palamattomia levyjä – Vapo etsii turvekuidulle uusia käyttökohteita (10.6.2016)

Vapo etsii turpeelle uusia käyttökohteita, koska energiaturpeen käyttö näyttää pysyvästi vähenneen. Yhtiö on julkaissut vasta kourallisen visioita uusista tuotteista, mutta toimitusjohtaja uskoo ison kaupallistuksen olevan jo lähellä.

Keski-Suomen museon remontti alkanee ensi vuonna (10.6.2016)

Keski-Suomen museon remontista odotetaan päätöksiä ensi viikolla. Jyväskylän Tilapalvelun johtokunta jätti asian pöydälle huhtikuun kokouksessaan, mutta asia tulee ensi viikolla uudelleen käsittelyyn.

Paljonko lainaa, montako neliötä? Asuntokone kertoo, missä sinulla on varaa asua (10.6.2016)

Suomen halutuimmat asunnot ovat kasvukeskuksissa ja vieläpä niiden tietyillä alueilla. Ylen Asuntokoneesta näet, minkäkokoiseen lainaan ja kämppään sinulla on varaa – postinumeron tarkkuudella.

Kriminaalipsykologi: Somevihaaja purkaa omia vaikeita tunteitaan (9.6.2016)

Kriminaalipsykologin mukaan uhkailu on useimmiten enemmän omien kielteisten tunteiden purkamista kuin yritys vaikuttaa päätöksiin. Vaikka vihaviestin vastaanottaminen tuntuisi pahalta, lähettämisen syitä kannattaisi yrittää ymmärtää – mutta hyväksyä ei tarvitse.

Berner toivoo "tekevänsä rahaa" isoihin tiehankkeisiin (9.6.2016)

Jyväskylän ja Joutsan välisen tieosuuden parantaminen sai valtion korjausvelkapotista 13,9 miljoonaa euroa. Liikenne- ja viestintäministeri Anne Berner (kesk.) sanoo, että myös isoille tiehankkeille pitäisi löytyä rahoitusta.

Kesäkuu 2022

Ei tapahtumia
Kesäkuu 2022
23 6 7 8 9 10 11 12
24 13 14 15 16 17 18 19
25 20 21 22 23 24 25 26

Kaikki joukolla mukaan!

Liity jäseneksi Suolahden kyläyhdistykseen

Suolahden Kyläyhdistys edistää ja kehittää Suolahden taajaman asukkaiden yhteistyötä, vaalii Suolahden kulttuuriperintöä ja edistää kyläkulttuurin syntymistä ja asukkaiden viihtyvyyttä.

Suolahden Kyläyhdistys

- osallistuu Suolahtea koskevaan suunnitteluun, tekee selvityksiä, aloitteita ja antaa lausuntoja

- järjestää kokouksia, kursseja, keskustelutilaisuuksia ja retkiä

- harjoittaa tiedotus- ja valistustoimintaa

- toimii yhteistyössä muiden äänekoskelaisten yhdistysten kanssa.

Kyläyhdistyksen toiminta on avointa ja sen suunnitteluun voivat osallistua kaikki. Toiminnan järjestämisestä vastaa yhdistyksen hallitus yhdessä suolahtelaisten kanssa. Tervetuloa mukaan toimintaan!

Uusimmat tapahtumat löydät internetistä: http://suolahdenkylayhdistys.yhdistysavain.fi/

Uusi jäsen: Tulosta alla oleva lomake, täytä se ja toimita Suolahden Kyläyhdistyksen hallitukselle, jäsenmaksun voi maksaa käteisellä tai tilille (Danske Bank FI 1184400710131138).

Muut jäsenet: Jos tiedoissasi ei ole tapahtunut muutosta niin maksa jäsenmaksu tilille tai käteisellä hallituksen jäsenvastaavalle. Tulosta lomake ja toimita täytettynä hallitukselle, jos tiedoissasi on tapahtunut muutoksia edellisellä toimintavuodella.

............................................................................................................................................

Liityn Suolahden Kylayhdistys ry:n

varsinaiseksi jäseneksi (5€/vuosi)                      kannatusjäseneksi (20€/vuosi)

Sukunimi ja etunimi: _______________________________________________

Syntymäaika:            _______________________________

Katu- ja postiosoite: _______________________________________________

_______________________________________________

Puhelinnumero:        ________________________________

Sähköpostiosoite:     _______________________________________________

Päivämäärä ja allekirjoitus:    _________________________________________

yhdistyksen merkintöjä:

jäsenmaksu maksettu käteisellä.  _____________________________________

Tarkoitus

Yhdistyksen tarkoituksena on edistää ja kehittää Suolahden taajaman asukkaiden yhteistyötä, vaalia Suolahden kulttuuriperintöä ja edistää kyläkulttuurin kehittymistä ja asukkaiden viihtyvyyttä.

Toiminta

Suolahden kyläyhdistys osallistuu Suolahtea koskevaan suunnitteluun, tekee selvityksiä, aloitteita ja antaa lausuntoja. Se järjestää kokouksia, kursseja, keskustelutilaisuuksia ja retkiä sekä harjoittaa tiedotus- ja valistustoimintaa.

Kyläyhdistys järjestää kylän yhteisiä tilaisuuksia. Vuosittaiset kyläkäräjät järjestetään ajankohtaisten teemojen ympärille. Lisäksi Suolahden Kyläyhdistys ry järjestää yksin ja yhdessä muiden yhteisöjen kanssa erilaisia tapahtumia.

Suolahden Kyläyhdistys ry on mukana Keski-Suomen kylät ry:ssä ja Maaseudun Kehittämisyhdistys Viisari ry:ssä.

Tehdään yhteistyötä Suolahden kirkkopiirin kanssa 100-vuotisten puiden istuttamisperinteen jatkamiseksi.

Tiedotus

Vuoden 2016 tavoite on saada Suolahtea positiivisesti näkyviin eri tavoilla. Yhdistys tiedottaa tapahtumistaan Suolahden yleisillä ilmoitustauluilla, omilla kotisivuillaan, Äänekosken kaupungin kotisivujen tapahtumakalenterissa, facebookissa ja paikallislehdissä.

Talous

Yhdistys kerää jäseniltään vuosikokouksessa päätetyn jäsenmaksun. Se hakee toimintansa rahoittamiseksi kaupungin avustusta ja vuoden aikana tapahtumiin kohdeavustuksia sekä Maaseudun Kehittämisyhdistys ry:n Viisarin hankerahoitusta. Suolahden Kyläyhdistyksen jäsenet kirjoittavat vuoden aikana Pikkukaupunkilaiseen kymmenen kolumnia, joista korvaus tulee yhdistykselle.

Tuloillaan Kyläyhdistys kustantaa eri tapahtumien tarjoiluja, mainostamista ja mahdolliset palkkauskulut. Materiaalikustannuksia muodostuu mm. talkoista, mahdollisista rakennustarvikkeista ja kilpailupalkinnoista.

Elävä Suolahti -  erilaista ja avointa toimintaa

Jäseneksi

Jäseneksi voit liittyä maksamalla jäsenmaksun pankkiin (POP Pankki Suolahti FI32 4764 0010 0473 20). Ilmoita samalla viestissä nimesi ja yhteystietosi. Jäseneksi liittyminen onnistuu myös Suolahden Kyläyhdistyksen eri tapahtumissa. Jäsenmaksut 2016 5 €/jäsen ja 20 €/kannatusjäsenmaksu.